נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פרופיל צבאי – איך מורידים פרופיל 97 לפרופיל 21 תוך כדי השירות

צבאי

פרופיל צבאי הוא הפרופיל שקובע את כשירות יכולתו הנפשית והפיזית של החייל בתוך המערכת הצבאית. בעזרת הפרופיל הצבאי המערכת הצבאית תוכל להבין טוב יותר את ההתאמה של החייל בתוך המערכת הצבאית ודבר זה משמעותי עבור התפקיד שאליו ישובץ החייל בעת שירותו הצבאית.

את הפרופיל קובעים במהלך הצו הראשון על ידי ביצוע של בדיקות רפואיות, בחינה של תיקים רפואיים או מסמכים רפואיים של אותו חייל. לא תמיד הפרופיל הצבאי שנקבע מסייע לאותו חייל לשרת באותו מקום המתאים לו, לכן לעיתים חיילים נעזרים בהורדת פרופיל. אז איך מורידים את הפרופיל הצבאית תוך כדי השירות?

 

הפרופילים הרפואיים

כיום הפרופיל הנמוך ביותר שחייל יכול לקבל הוא פרופיל 21. פרופיל 21 מסמל חוסר התאמה לשירות ביטחון. הפרופיל הגבוהה ביותר הוא פרופיל 97, וזה אומר שלחייל אין בעיה רפואית או בריאותית שיכולה להשפיע על השיבוץ שלו בצה״ל. הפרופיל הצבאי נקבע לאחר צו הראשון וביצוע של בדיקות של החייל בהתאם לעברו.

כיום הפרופיל המינימלי שדרוש לשיבוץ ביחידה קרבית הוא פרופיל 64. ישנם מועמדים שיעשו כל מה שביכולתם לעלות את הפרופיל שלהם ולדאוג לכך שהפרופיל שלהם יהיה גבוה, דבר שיעזור להם לשרת ביחידות קרביות. לעומת זאת, יש מועמדים שמעדיפים לבצע את הורדת הפרופיל שלהם בכדי שלא לשרת ביחידות קרביות או להיות יותר קרובים לבית.

 

איך מורידים פרופיל

התהליך מתחיל בפנייה לוע״ר (הועדה רפואית הצה״לית). כאשר רוצים להוריד פרופיל, פונים קודם לקצינת הקישור ביחידה. כאשר מגיעים אל קצינת הקישור, צריך למלא טופס פנייה לוע״ר, בו מתבקש למלא את הפרופיל הרפואי החדש.

אל הטופס הזה יש לצרף עותקים של מסמכים רפואיים רלוונטיים. את המסמכים הללו יש לשלוח בדואר רשום או הפקס. את המסמכים המקוריים רצוי לשמור לוועדה. בהמשך, התיק מועבר לרופא וע״ר, שיש לו את סמכות לדחות את הבקשה בנימוק שאין שינוי במצב במקרה הרע, ובמקרה הטוב לקבל זימון לוועדה רפואית, או לקבל הפנייה אצל הקב״ן.

 

תהליך ארוך ומייגע

תהליך קביעה של פרופיל צבאי חדש עשוי להיות מאוד ארוך ומייגע וכמו כמעט כל דבר שקשור למערכת הצבאית, עלול לכלול בתוכו המון בירוקרטיה. חשוב להבין, שגם לאורך התהליך, עליכם לתפקד באופן רגיל ביחידה שלכם ולמלא את ההוראות והפקודות באופן רגיל לחלוטין.

מכיוון שמדובר בתהליך ארוך ומייגע, מומלץ להיוועץ בעורך דין צבאי מקצועי ומנוסה, אשר שידע להשתמש בטעונים הטובים ביותר וכך לגרום לכם להוריד את הפרופיל שלכם. עורך דין יסייע לכם גם בזמן הוועדה ויעמוד לצידכם בתהליך הארוך והמייאש הזה.

 

לסיכום

הורדת או העלאת פרופיל במערכת הצבאית, כוללת בתוכה המון בירוקרטיה ותהליך ארוך ומייגע. גם לאחר הגשת הבקשה, בזמן הבקשה וגם בהתמודדות מול הוועדה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין צבאי שיכול לעזור ולתרום לכם, וכך להביא אתכם לתוצאה הרצויה.

צבאי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא צבא