נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מבצעים איטום לגגות מרוצפים שלב אחר שלב

בית

איטום גגות מרוצפים הוא נושא מורכב יותר מאיטום גגות רעפים או גגות שטוחים ללא ריצוף. הסיבה לכך, כמובן, היא ששכבת הבידוד מכוסה בשכבות של חול ומרצפות ואינה נגישה לתיקונים. בבואנו לחדש איטום גג מרוצף, קיים קונפליקט בין הרצון לשמור על הריצוף הקיים ולהימנע מפירוקו לבין הצורך ביצירת איטום יעיל ועמיד שיחזיק לאורך שנים רבות.

 

להרים או לא להרים

אם הנזילות נקודתיות בלבד ניתן לבצע איטום מעל הריצוף, ולחסוך את העבודה הרבה הכרוכה בפירוקו ובריצוף מחודש בסוף הפרויקט. במקרה כזה חשוב במיוחד לבצע בדיקת תקינות לאיטום הקיים על ידי הצפה מכוונת של הגג למספר ימים שתאתר את כל הנקודות הדורשרות טיפול. אופן הטיפול הנקודתי יכלול תיקון של הרובה (החומר האקרילי המיושם בין האריחים), ולאחריה ביצוע איטום באמצעות חומרים אקריליים או פוליאוריטניים – תהליך שכולל שתי שכבות חומר והמתנה לייבוש בין השכבות.

במידה ויתגלה כי מדובר בנזילה מורכבת יותר, מומלץ לא להסתפק באיטום נקודתי אלא לגשת לפרויקט הרמת הריצוף ואיטום מחודש של הגג כולו, שיבטיח לכם שקט לשנים רבות.

 

גג ביתי

 

הלכנו על זה – הרמת הריצוף ואיטום מלא של הגג

קודם כל, הרשו לנו לחזק את ידיכם – בחרתם להשקיע את הזמן והממון הדרוש ליצירת פתרון מלא, ארוך טווח ועמיד. רוב הסיכויים שאתם מקבלים את ההחלטה הנכונה והאחראית. אז מה מצפה לכם?

לאחר ניקוי הגג מכל הציוד הנמצא עליו – קולטי שמש, דודים וכו' – וניקיונו, הקבלן יפרק את הריצוף הקיים ויוציא את מילוי החול שקיים מתחתיהן. עכשיו, כשהגג חשוף, ניתן לבצע בדיקה לשיפועי המרזבים. בבדיקה זו הקבלן יוודא שהגג משופע בצורה נכונה שמאפשרת זרימה טובה של המים לכיוון המרזב. במידה והשיפועים בגג לא מאפשרים את זרימת המים למרזב, יווצרו בריכות שיגרמו בסופו של דבר לנזילות. לכן, בשלב זה יתוקנו השיפועים לפי הצורך. מומלץ בהזדמנות זו לייצר מרזב כפול – התקנת מרזב הנמצא מתחת לריצוף, בנוסף למרזב הרגיל, המנקז את שאריות המים שחדרו את המרצפות ונמצאות בשכבת המצע שבין יריעות האיטום לריצוף.

 

זהו, פעולות ההכנה שמבטיחות שהגג שלכם מנוקז באופן מיטבי הסתיימו, ועכשיו ניתן להניח את חומרי האיטום. לרוב נבחר להשתמש ביריעות ביטומניות, המיושמות בשתי שכבות ומודבקות לגג. לאחר התקנת היריעות, כל מה שנותר הוא לבצע בדיקה של האיטום החדש על ידי הצפה של הגג, לפזר שכבת מצע כגון סומסומית ולרצף את הגג מחדש.

 

מזל טוב, הגג שלכם אטום

בין אם החלטם לבצע איטום נקודתי ולקוות שהחורף יעבור בשלום, או שהחלטתם להשקיע בפרויקט איטום מלא והחלפת הריצוף, הגג שלכם מוכן למלא את תפקידו הבסיסי ולהגן עליכם מפגעי החורף. אנחנו מאחלים לכם שבין אם אתם צופים בסדרה האהובה עליכם, לומדים למבחן פסיכומטרי או מבצעים אבחון מוקסו ביתי, תישארו יבשים וחמימים בבית המוגן שלכם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
אינסטלטור מקצועי
החלפת מסנני מים

מים נקיים וטהורים חיוניים לשמירה על בריאות ורווחה. עם זאת, עם הכמות הגוברת של מזהמים ומזהמים הנמצאים במקורות המים

רופא תעסוקתי כן
מה עושה רופא תעסוקתי?

העבודה היא מרכיב מרכזי בחיינו, כאשר גילאי היציאה לפנסיה מותירים לנו כמה עשרות שנים בהן נימצא בשוק העבודה. לעיתים,

גגות של בניינים
כיצד מתבצע זיפות גגות

להרבה מאתנו יצא להגיע לחודשי החורף הגשומים ופתאום לגלות שיש נזילה בסלון והכל הוצף, או שחדר השינה סובל מרטיבות

עין בוהרת
כל מה שצריך לדעת על טלפתיה

טלפתיה היא תחום מרתק מאוד הקשור לקשרים אנרגטיים, פסיכולוגיים או מיסטיים בין אנשים שונים. טלפתיה הינה תחום שעולה בכתבים