נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להשתלב בשוק העבודה לאחר הלימודים?

שוק העבודה לאחר הלימודים

סיימת את התואר? כנראה שהגעת לרגע הכי מפחיד: למצוא עבודה בתחום. זה לא קל לאף אחת, ובטח שלא לנשים חרדיות. אבל עם תואר ביד כל אחת יכולה למצוא עבודה מכובדת שתפרנס אותך ואת משפחתך היטב ומתחשבת בצרכי האימהות. כיצד עושים זאת? במדריך איך להשתלב בשוק העבודה לאחר הלימודים נסביר לכן הכל. 

 

קודם כל, הכל בסדר

זו השאיפה והרצון של כולן למצוא עבודה מיד אחרי הלימודים. אבל זה לא קורה לרוב. צריך להגיד את מה שלא נאמר – תורידי לחץ. זה כמובן לא פשוט לא למצוא עבודה למשך הרבה זמן בתחום אחרי שסיימנו את התואר. זה יכול להיות מתסכל, מאכזב ואנחנו נהיות קשות עם עצמנו ככל שעובר הזמן.

אבל תזכרי שלכל דרך יש סוף והעבודה המתאימה עבורך תגיע. המסגרת של חוי ארנפלד – לימודים לחרדיות תוכל לעזור לך למצוא עבודה ולהשתלב בשוק.

 

תתחילי לחשוב על זה לפני סוף התואר

פייר, אין דבר יותר מכעיס מלחכות עד סוף הסמסטר האחרון כדי למצוא עבודה בתחום. אם את יודעת שיש לך את הכישורים, או מעט זמן פנוי – נסי לערוך חיפוש עצמאי לעבודה בזמן הלימודים. תכווני לאותו תחום שבו את לומדת כך שיהיה לך את הניסיון החלקי במהלך התואר ותוכלי להשלים אותו יחד עם הניסיון המלא לאחר התואר.

זה יהיה יותר קל עבורך להשתלב במסגרת עבודה לאחר התואר, כמישהי שהיא כבר מקצוענית ובעלת ניסיון, מהסיבה הפשוטה שצברת ידע בזמן שעבדת במהלך הלימודים.

 

תתחברי לאנשים שעובדים בתחום

כולנו מכירות ושמענו על הבת דודה של הדוד הרחוק שעובדת בעבודה באותו מקצוע שאת לומדת. זו הזדמנות טובה להדק את הקשרים ולהתחיל לצלצל לכל החברות והמכרות שיעזרו לך בתהליך. אותם נשים שאנחנו מכירות יכולות להעיד עלינו לטובה במקום העבודה, ומלבד זאת, לעזור לנו לחדד את הכישורים והיכולות לקראת מציאת משרה בתחום. נסי לקבל מהן טיפים ועצות כיצד להתקבל לאותן מקומות, מה הן הדרישות שעלייך לעמוד בהן ואם הן מכירות מקום פנוי גם עבורך.

 

להוריד ציפיות ולכוון גבוהה

העבודה הראשונה בתחום לאחר סיום התואר ככל הנראה לא תהיה עבודת חלומותייך, אבל זאת תהיה התחלה של עידן חדש. העבודות הראשונות במקצוע הן לרוב התחלתיות ומקנות בעיקר ניסיון וצבירת ידע לקראת התפקיד המרכזי והחשוב יותר שיגיע בהמשך. לאחר צבירת ניסיון של שנה לפחות, תוכלי להתקדם לתפקיד יותר חשוב באותו מקום או למצוא מקום אחר שיעניק לך את התנאים הראויים למישהי בעלת ניסיון בתחום.

 

תערכי מחדש את הקו"ח

קורות חיים הם לא רק מסמך, אלא ה-מסמך שבזכותו ככל הנראה יחליטו אם להתקשר אלייך להמשך הראיון או לא. השקיעי בעריכה מחדש של הקורות חיים, הגהה, עיצוב ושמירה על פורמט טוב ועדכני על מנת שמעסיקים פוטנציאליים יצרו איתך קשר.

שוק העבודה לאחר הלימודים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים