נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לאלף כלב – המדריך המלא

המאלפים

אם יש לכם חבר או קרוב משפחה עם כלב בוגר, ודאי שמתם לב כיצד הוא מאולף. כמעט כל האנשים שיש ברשותם כלב, מחזיקים כלב מאולף, שעבר אילוף עוד לפני שהגיע לבית החדש שלו, או שעבר אילוף תוך כדי ההתרגלות למקום מגוריו החדש. אילוף כלב הוא דבר טריוויאלי בגידול החיה המהלכת על ארבע, אך למרות זאת יש להקפיד על כללים מסוימים, סדר ודגשים רלוונטיים. כך תוכלו לעשות זאת.

 

התחלת האילוף

רכשתם או אימצתם כלב? במידה ולא עשיתם זאת עם כלב מבוגר באופן יחסי שהגיע מאולף מהמקום בו בחרתם בו, תצטרכו לאלף את הכלב החדש שלכם. אילוף כלב הוא שלב חשוב מאוד. כלב הוא חיה שיכולה לחיות בסביבה ביתית, אך כלבים רבים שלא יאולפו עשויים שלא להתרגל לעולם לסביבה החדשה שלהם.

את תהליך האילוף מומלץ להתחיל כמה שיותר מוקדם. הכלב הוא יצור חכם, שלומד בכל עת מכל פעולה שמתרחשת סביבו. כלב שלא יאולף מהר מספיק, יכול להתנהג בצורה בעייתית. עשיית צרכים בחלל הבית או השתוללות למשל הן חלק מההתנהגויות הללו. ניתן לאלף כלבים בעזרת מאלפים מקצועיים, כמו המאלפים מבית שמש.

 

מה מלמדים קודם

השלב הראשון באילוף כולל לימוד של פקודות בסיסיות ופשוטות. אילוף הכלב יעשה בצורה של מקל וגזר. כאשר הכלב מבצע את הפקודה ומתנהג באופן חיובי, הוא יקבל חטיף. כאשר הוא מפר את הפקודה ולא מתנהג כראוי, המאלף יביע את חוסר הרצון שלו באמצעות טון סמכותי או באמצעות מגע.

דוגמא לפקודה בסיסית יכולה להיות פקודת "שב". פקודה זו אמורה לגרום לכלב לעצור במקום ולהתיישב. אם הכלב מבצע את זה, תנו לו חטיף. הכלב יבין שישיבה תטיב עם עימו ויתרגל לביצוע הפקודה, כך שניתן יהיה להוריד בהדרגה את החטיפים. מנגד, אם הכלב לא יושב אפשר לגעת בו ולסמן לו בעזרת מגע שעליו לשבת, או לומר לו "לא" בטון סמכותי.

 

הדרגתיות וסבלנות

חשוב להבין שתהליך אילוף כלבים הוא לא תהליך קצר. גם כאשר רוצים ללמד את הכלב לשבת, אל תצפו שתוך כמה דקות בהכרח הכלב יבצע את הדרישה שלכם ללא בעיות וללא חטיפים. התחילו מהפקודות הבסיסיות אך המשיכו להתמיד בהן, על מנת שהכלב יזכור אותן ולא ישכח.

 

מה לא לעשות?

אל תשכחו שבסופו של דבר אנחנו רוצים לשמור בתהליך האילוף על יחסים טובים בין הכלב לבעלים. לכן, אל תהיו רעים עם הכלב. לא צריך לצעוק עליו, להתעצבן או לגעור. בנוסף, גם הענשה של הכלב יכולה לפגוע בו רגשית.

 

שימוש בעזרים

קולר ורצועה הם שני האביזרים המזוהים ביותר עם הכלב. חשוב להרגיל את הכלב לאביזרים הללו בשלב האילוף. גם גדר אילוף יכולה לסייע בתהליך האילוף, כאשר המטרה שלה לקבע בזיכרון של הכלב היכן המקום בו מותר לו לישון ולאכול.

המאלפים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים