נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך בוחרים יועץ משכנתאות?

יועץ משכנתאות

הלוואת משכנתא היא ההלוואה הגדולה ביותר בחיי הישראלי הממוצע. כמה אנחנו מבררים לפני שאנחנו רוכשים רכב שעולה כמה עשרות אלפי שקלים בודדים… מבררים אצל חברים, מתעניינים איפה שרק אפשר ובודקים נסיעת מבחן… אבל מה קורה כאשר מדובר בהלוואה יקרה פי כמה? האם אז ערך הכסף משתנה? בדיוק בגלל זה, חכם עיניו בראשו ומי שחכם פונה לקבלת ייעוץ משכנתאות ממוחה בתחום. איך בוחרים אחד כעזה? ריכזנו כאן את הנקודות החשובות, כדי להקל עליכם. בואו נתחיל.

 

הנקודות החשובות בבחירת יועץ משכנתאות

יש לא מעט יועצי משכנתאות בישראל. לא כל יועץ יתאים לכם. יכול להיות שהמליצו לכם על יועץ מסוים, אבל האם יש כאן אינטרסים של הממליץ? אז איך נוכל למצוא את איש המקצוע המתאים?

 

חיפוש המלצות

פנו אל חברים וקרובי משפחה שלקחו לאחרונה משכנתא ושאלו אותם על יועץ משכנתאות מומלץ. ערכו רשימה של כל יועצי המשכנתאות עליהם אתם מקבלים המלצות. אם לדוגמא מספר אנשים המליצו לכם על משכנתא בדרך שלך, בררו את העניין וכנסו לאתר היועץ, בדקו את דירוג הגולשים ואל תהססו להרים טלפון ליצור קשר לבירור פרטים לא מחייבים. כך תוכלו לתהות על קנקן היועץ.

 

מקצועיות

תחום המשכנתאות פרוץ וכל אחד יכול להכריז שהוא יועץ משכנתאות. מסיבה זו חשוב לפנות אך ורק אל יועץ משכנתאות בעל הכשרה בתחום. אין סיבה לפנות למי שעוסק בתחום כתחביב לדוגמא. פנו אל מישהו שעובד בתחום בצורה מקצועית ונכונה.

 

ניסיון

אין כמו ניסיון כדי לייעל את העבודה. בררו שמדובר ביועץ משכנתאות בעל ניסיון בתחום. אחד שיש לו רקע בתחום הפיננסים והוא לא יאבד את עצמו כשיגלה תיק משכנתא מורכב מהנורמה.

 

מחיר

אין מנוס מבדיקת המחיר על השירות. בדקו מה גובה המחיר על השירות ומה כלול במחיר. יש יועצים הנוקבים במחיר מסוים, אך לאחר בירור תגלו כי מדובר במחיר ראשוני. עבור בניית תמהיל משכנתא תצטרכו להוסיף סכום נוסף כמו על ניהול משא ומתן עם הבנקים…. חשוב לבדוק מה המחיר כולל והאם מדובר במחיר הוגן. טווח המחירים הנגבים משתנה בהתאם למורכבות תיק המשכנתא כמו שאתם מבינים.

 

התמחות ספציפית

חשוב לפנות אל יועץ משכנתאות בעל התמחות בסוג המשכנתא שאתם צריכים. אם אתם צריכים משכנתא לרכישת דירה בקיבוץ, פנו אל יועץ בעל התמחות בגיוס משכנתאות לחברי קיבוץ… לא כל יועץ מומחה יהיה מומחה בכל התחומים.

 

לסיכום

בחירת יועץ משכנתאות משפיעה רבות על המשך התהליך ועל כדאיות המשכנתא הנלקחת בסופו של דבר. חפשו אחר יועץ שיש לו את כל הנקודות שציינו כאן. אך יחד עם זאת, אל תתעלמו מהאינטואיציה האיית שלכם. אם השירות חשוב לכם בררו על טיב השירות, הזמינות והיחס. מגיע לכם לקבל את מה שאתם רוצים.

יועץ משכנתאות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משכנתאות