נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איזה טיפול קיים נגד דורבן ברגל?

עמידה

דורבן ברגל זהו השם הנפוץ לדלקת שמתפתחת בחלק התחתן של העקב.

הדלקת עלולה לגרום לכאבים עזים באזור העקב, בעיקר בצעדים הראשונים לאחר ישיבה או מנוחה ממושכת.

ממה נגרם הדורבן ברגל, וכיצד ניתן לטפל בו על מנת להחזיר את מסלול החיים לקדמותו?

 

מה גורם לדורבן ברגל?

הדורבן נוצר כתוצאה מעומס של הגוף על רצועה בכף הרגל, הנקראת "הרצועה הפלנטרית", שתומכת בקשת שבכף הרגל לכל אורכה. התפקיד של רצועה זו הוא לבלום זעזועים כאשר אנו מבצעים פעולות כמו הליכה או ריצה, אך אצל אנשים מסוימים פעולות אלו מלוות בעומס רב יותר על הרצועה (בהתאם למאמץ שאותו מבצעים ולמשקל הגוף), וכך מתפתחת הדלקת שנקראת דורבן.

דורבן ברגל מתפתח בשכיחות גבוהה יותר בקרב אנשים שכחלק משגרת יומם מבצעים לאורך שעות ארוכות פעולות של עמידה, הליכה, ריצה או קפיצה. אי לכך, דלקת הדורבן נפוצה יותר כאשר מדובר בספורטאים, ברקדנים, במורים או מרצים שנוטים לעמוד שעות ארוכות, במלצרים שנמצאים בתזוזה רבה שעות ארוכות ועוד.

גורמים נוספים שעלולים לגרום להתפתחות דלקת הדורבן הם השמנת יתר, כפות רגליים שטוחות או קשת גבוהה בכף הרגל, נעילת נעליים במידה לא מתאימה, וכן גם הגיל משחק כאן תפקיד – כאשר הדורבן שכיח מאוד בין הגילאים 40 ל- 60.

 

כיצד ניתן לטפל בדורבן ברגל?

במקרים של דלקת הדורבן מומלץ לרוב על טיפול שכולל מנוחה והפחתת הפעילות הגופנית, על מנת להפחית מהעומס על העקבים ולתת לכף הרגל להתאושש. מומלץ גם להניח על העקב שקית קרח מספר פעמים ביום, על מנת להקל על הכאבים.

על מנת להפחית את העומס היום יומי מהעקבים ולהפחית את הסיכון להישנות של דלקת הדורבן, מומלץ לנעול נעליים נוחות שמתאימות למידתכם, וכן להשתמש במדרס שמותאם אישית עבור כף הרגל שלכם ועבור אופי הפעילות היום יומית שאתם נוהגים לבצע. את המדרס לרוב שמים בתוך הנעל, כאשר במקרה של דורבן ברגל יש צורך במדרס שיהיה רך באזור העקב ויאפשר את הפחתת העומס מאזור זה.

חשוב מאוד להתאים את המדרס גם לצורה המדויקת של כף הרגל שלכם, על מנת למקסם את היעילות והאפקטיביות שלו. מדרס שאינו מותאם אליכם אישית לא יוכל להקל על הכאבים שלכם בצורה מיטבית ולשדרג את איכות החיים שלכם בדרך הטובה ביותר.

 

טיפול במקרים קשים יותר של דורבן

אם הטיפולים ה"קלים" יותר לא עוזרים, ואתם עדיין ממשיכים לסבול מדלקת הדורבן, ניתן לגשת לפתרון של זריקה המכילה סטרואידים, או טיפול חשמלי בגלי הלם. כאשר מדובר במקרה קשה במיוחד, ניתן לבצע ניתוח בעקב – אך במרבית המקרים לא נדרשים להגיע לכך.

בין אם מדובר בדלקת קלה או קשה יותר, חשוב לטפל בדלקת הדורבן ברגע שמתארים אותה ללא שיהוי!

 

 

רגליים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
חרדה דנטלית
איך להתגבר על חרדה דנטלית?

חרדה דנטלית היא בעיה שכיחה המשפיעה על אנשים רבים, והיא מובילה אותם להימנע מטיפולי שיניים הכרחיים. עם זאת, בעזרת