נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אובחנתם בגליובלסטומה מולטיפרומה? יש מה לעשות

גליובלסטומה  GBM

מי מאיתנו לא מכיר את מחלת הסרטן. מחלה זו, על פי רבים מהמדענים והחוקרים, היא היא המחלה שמעסיקה את רוב המוחות בעולם הרפואה של ימינו. כלומר, ישנן חברות ותאגידים ענקיים, שכל הונם ומרצם מושקעים במציאת דרכים חדשות ואמצעים משופרים על מנת להילחם במחלה ארורה זו.

 

הגליובלסטומה

אחד מסוגי הסרטן הרבים, אך הקשים ביותר הוא הגליובלסטומה. מחלת סרטן זו, היא מחלת סרטן המאפיינת את התאים התמוכים במערכת העצבים המרכזית, כלומר המח. לחולים במחלה זו, קיים גידול בקרב התאים הנקראים "תאי גלייה", תאי התמיכה של המח. אם תוכלו להתבונן על תאים אלו בהגדלה, יהיה ניתן להבחין בהם בצורה פשוטה יחסית בגלל הצורה שלהם, תאים בצורת כוכב ומכאן שמם.

גליובלסטומה  GBM

ריפוי

במידה ואדם אובחן במחלה זו, אכן זו בשורה מהקשות ביותר אותה ניתן לבשר לאדם. כיום, לעולם המדע אין דרך מדעית להחזיר את הגלגל לאחור ולרפא את הסרטן, ובמיוחד את הסרטן הספציפי הזה, גליובלסטומה GBM. כלומר, בלא טיפולים עליהם נרחיב כמובן בהמשך מאמר זה, ימיו של המאובחן במחלה קשה זו ספורים.

 

השפעות המחלה

ההשפעות של המחלה יהיו ניכרות בכל תחומי חיי החולה. החל מבעיות מוטוריות, סנסוריות, התקפים פסיכוטיים ואף התדרדרות של כלל המערכת הקוגניטיבית של האדם. לכן, אין ספק כי כל צורה בה ניתן לעזור לחולה לעבור את תקופת המחלה בצורה תקינה ומתפקדת יותר, חשובה ביותר ועל כך נפרט כעת.

 

דרכי התמודדות

קיימות כיום כמה דרכים לעזור לחולים מסוג זה.

 

ניתוח

הראשונה, היא כמובן ניתוח להסרת הגידול כאשר הוא מגיע לשלביו המתקדמים. בהליך רפואי מורכב זה, המנתח מבצע הסרה של מרבית תאי הגידול הסרטני ובכך מעניק לחולה עוד כמה חודשים של חסד ואי ירידה בתפקוד. כמובן שאין בכך די, ובסופו של דבר המחלה תתפרץ מחדש, אך ברור שגם לכמה חודשים של עיכוב המחלה יש יתרון.

גליובלסטומה  GBM

 

הקרנות וכימותרפיה

הדרך השנייה, היא מלחמה בדרכים קונבנציונליות, כלומר דרך הקרנות וכימותרפיה. ההקרנות, הן כמובן הקרנות שגורמות למוות של התאים הסרטניים, יחד עם תאים רגילים, כך שבסופו של דבר נגרם סבל רב לחולה.

באופן דומה, גם טיפולים כימותרפיים, הם טיפולים שפוגעים אומנם בתאים הסרטניים, אך גורמים לנזקים אדירים במקביל במגוון מערכות בגוף האדם. לעולם המדע אין כיום את תרופת הפלא שתפגע בצורה מסוננת בגידול, ונקווה שיום אחד בקרוב אכן נגיע לכך.

 

אופטיון

ישנה דרך נוספת, והיא אופטיון. אופטיון, הוא פיתוח ישראלי חדיש, שבאמצעות שימוש בהשראה של שדות חשמליים, מאט את התקדמות הגליובלסטומה, ומאושר על ידי מכוני התקנים ומשרד הבריאות. יעילותו של המכשיר מוכחת על ידי מחקרים ונסיינים רבים, ונעשה בו שימוש במקביל להקרנות ולטיפולים.

 

לסיכום

מי ייתן ומחלה זו תיעלם מחיינו בקרוב מאוד.

גליובלסטומה  GBM

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
לשחק בלאק ג'ק
איך משחקים בלאק ג'ק?

בלאק ג'ק, הידוע גם כ"21", הוא משחק קלפים פופולרי וקלאסי הרווח בבתי קזינו ברחבי העולם. המשחק ידוע בחוקיו הפשוטים

השכרת מיניבוס
מה כרוך בהשכרת מיניבוס?

מיניבוס הוא כלי תחבורה מושלם להזיז קבוצות מנקודה לנקודה. בימי חברה, טיול משפחות, חוג או בית ספר, קשה להתעלות